Pages

20 Jan 2013

Sunday's Tip: Citadel



.. Dus toen was het stil. Want ja, dit is dus wéér zo'n boek waar je op het eind even denkt van.. WOW - misschien krijg je ondertussen al door van wat voor boeken ik hou? Guess what? - . Maar het boek, Het boek is geschreven door Kate Mosse. Met een "e" en het is dus niet, zoals ook ik op het eerste moment dacht, dat model. Dit boek kreeg ik met sinterklaas.. en ik heb hem al even uit, maar ik kón er gewoon niet meer omheen om er over te schrijven. Want nu ik er over terug denk, hij was gewoon goed.

Het verhaal speelt zich af in Carcassone, frankrijk rond de tweede wereldoorlog. O, en heel toevallig is dat ik zelf ook in Carcassone ben geweest op vakanitie - en ook zo toevallig is dat ik het boek kreeg van mijn moeder, die dus mee was op vakantie, en het denk ik wel heel leuk toeval vond - niet dat ik het me nog goed herrinder. Het verhaal gaat over Sandrine maar draait vooral om het verzet in het onderste deel van Frankrijk. En dan even een geschiedenis lesje; dat was dus het deel dat samen speelde met de duitsers. Met het verzet, bedoel ik dan ook het vrouwenverzet. Heerlijk feministisch dus. En naast wat geweld, wat niet is te vermijden natuurlijk, draait het ook om liefde, ofcourse.

En JA, het  verhaal is ook redelijk spannend. En zó dat ik me dus geen een keer had bedacht dat er wel weer iets mocht gebeuren wat ik me wel had bedacht dat het wel weer eers een keer van uit een anders persoon mocht. Nu, licht dat wel een beetje aan mij, want aangezien ook dit boek weer vanuit verschillende personen is geschreven kreeg ik wel een voorkeur voor enkele personen... OK, buiten dat is het gewoon een heerlijk boek om te lezen. De opmerkingen over hoé dik het boek wel niet is er buiten gehouden - want ja die kreeg ik!

Liefs,
Rosalie
Posted by Picasa

No comments:

Post a Comment

Thank for reading!