Pages

1 May 2013

SPORT: The 30 Day Shred, How it's going


De bedoeling was dus dat ik na elke vijf dagen iets over The 30 Day Shred zou schrijven, maar vandaag was dus al dag ZES. Wat betekend dat ik Day 6 ook al heb ingekleurd.
Hoe het gaat? Ik moet bekennen dat ik het zwaarder had verwacht - en ja ik klop meteen af op de tafel, stel je voor dat ik morgen ineens WEL zwaar ga vinden! - misschien komt het door de pilates filmjes van Cassey of doordat ik af en toe hardloop en wekelijks bij dansen aan kracht en cardio doe.. maar ik vind Level 1 echt niet zo zwaar zoals Jillian Micheals het beweert.



Daarom ook dat ik vaak kies voor de zwaardere versie en niet voor de beginners versie van de moves. Nu kan je wel begrijpen dat ik ergens wel en ergens niet uit kijk naar Level 2. Ik heb reacties gelezen dat Level 2 echt een stuk moeilijker is en veel zwaarder. Het is natuurlijk wel leuk dat het wat meer een "uitdaging" is maar ik moet natuurlijk niet te licht over The 30 Day Shred gaan denken, dan zal Level 2 over vijf dagen wel heel erg tegen vallen (!!!). Want, HALLO! Hoe komen anders die ongeloofelijke Before and After foto's op internet. Daarom ook dat, hoe makkelijk ik ook door de workout kom, ik het gewoon braaf elke dag doe, en alle bewegingen probeer of de advanced version.

Maar dat betekend niet dat ik niks merk! Het is duidelijk goed voor je om kracht en cardio af te wisselen, ik merk zelfs tijdens het hardlopen - wat ik er elke dag bij doe - dat mijn conditie erop voor uit gaat. Het grootste minpunt aan The 30 Day Shred vind ik niet dat het niet heel zwaar is maar de filmpjes. Al ben je eenmaal Cassey gewent die je door de workout heen kletst met allemaal dagelijkse dingen zoals schoenen die pas heeft gekocht of dingen die ze gaat doen of hoe je positief in het leven moet staan en tussen door ook nog grapjes maakt waarvan je na de workout nog steeds moet lachen. Dan is het een overschakeling naar de formele toon waarop Jillian haar workouts doet. Ze doet ze zelf niet eens helemaal mee! Maar loopt naar haar twee "girls" die op de achtergrond WEL heel de workout doen om dingen uit te leggen.

Maar he, het gevoel wanneer ik weer een dag kan afstrepen en ik dichter bij de 30 dagen kom kan daar wel tegen op. Nu maar eerst zorgen dat ik bij Level 2 kom!

Liefs,
Rosalie

No comments:

Post a Comment

Thank for reading!