Pages

2 May 2013

LOVE: Safe haven





Toen mijn zus, afgelopen maandagavond, haar haar stijlde met de stijltang, borstelde ik het van mij door. Waar zij een oranje shirt aantrok deed ik mijn jasje aan en toen zij de wijn alvast uit de koeling haalde stapte ik in de auto bij een vriendin. Ik bracht mijn Koninginnenach niet luid keels door bij een groot feest maar in de biscoop. Ik houd niet van Koninginnedag of nacht, en ik denk dat Koningsdag ook niet echt mijn ding word. Niet dat ik iets tegen het koningshuis heb, ik heb zelfs naar de kroning op de tv gekeken! Maar ik hou niet van bier en niet van oranje kleren. Daarom dat ik besloot om niet aan de "voorpret" van Koninginnedag mee te doen en het maar te houden bij alleen de dag 30 april.

Dus kon je me vinden in de bioscoop kijken naar Safe Haven. Dit is nu de vijfde (?) Nicholas Spraks film die ik zie. En net zoals in ELKE Nicholas Sparks film heeft ook Safe Haven ( Ja, havenen niet zoals mijn moeder tot vijf keer toe vraagde heaven) de gebruikelijke kwijl/huil/schrik en lach momentjes. En net zoals gewoonlijk komen de kwijl en huil momentjes iets meer naar voren dan de andere. Wat wil je ook al gaan ze op hun first date kanoën, voor de regen schuilen in een klein restaurantje waar ze het zo gezellig hebben dat het nogal laat word, ze niemand krijgen gevonden om te betalen en er dan net een mooi liedje op de radio is waarop ze gaan dansen(!!). Dat bedoel ik met een kwijl-momentje maar misschien valt dit beter op zijn plaats in een wanhopig momentje. Waarom keken we zo' n films ook al weer. En de huil-momenten komen in deze films ook altijd naar voor. Al moet ik zeggen dat bij Safe Haven mijn ogen toch wel redelijk droog bleven. Maar denk maar aan Dear John - is het iemand die het daar droog van afbrengt? ( behalve de jongens waarschijnlijk, want op de een of andere reden zijn hun traan klieren toch iets sterker dan de onze.) 

En zo kwam ik rond 12 uur weer thuis terwijl mijn zus net aan reed, in haar oranje kleren, met haar vriendinnen naar de stad. En net zoals na ELKE Nicholas Sparks film die ik tot nu toe heb gezien, besluit ik om deze keer echt de boeken te gaan lezen. Maar um... tot nu toe faal ik nogal in die missie. 

Liefs, 
Rosalie 


No comments:

Post a Comment

Thank for reading!