Pages

3 Aug 2012

Recipe: Courgette soep


Ik was al een tijdje opzoek naar een recept voor op mijn blog. Ik kon niks anders bedenken dan cake of taart of cake of taart. Maar geeft toe het is ook wel leuk om een GEZOND recept een keer te lezen. Tot ik door de tuin liep en ineens de eerste courgette zag staan, groen, lang en perfect voor mijn recipe!
Goed, ik zag dus de courgette staan en wat kan je er beter van maken dan soep? Niks. Naast dat courgette soep - natuurlijk- over heerlijk is voldeed het ook nog aan mijn eis dat het gezond was(!!) en heel makkelijk te maken (!!!)

Benodigdheden ( voor ± 1 Liter soep ) 
- 1 Courgette
- 2 uien 
- 0,75 Liter water
- 2,5 bouillonblokjes 
- 250 ML creme-fraiche

- (grote) soep pan 
- olijfolie
- staafmixer

How to make:
Snijd de courgette in plakes en de twee uien in ringen. Pak een (grote) soep pan en doe er een beetje olijfolie in . Als de olijfolie warm is fruit je de ui ringen. Zodra de ui een beetje bruin ziet doe je de courgette erbij, laat ze even samen bakken. Na een paar minuten giet je het water erbij en verkruimel je de twee bouillonblokjes boven het water. Zorg dat het water gaat koken en laat het minstens 10 minuten door koken. Daarna haal je de pan van het vuur. Met de staafmixer mix je de courgette en ui fijn zodat er een groene smurrie uit komt. -Als de soep nog redelijk dik is doe je er nu nog wat extra water bij-. Schep de soep in kommen en roer er per kom een eetlepel creme-fraiche door heen.

TADA! De soep is klaar, nu smullen maar,

Liefs,
Rosalie.

1 comment:

Thank for reading!