Pages

20 Oct 2012

DAIRY #09


Ik zou natuurlijk alles kunnen vertellen van de afgelopen twee weken. Maar - tenzij je het héél graag wi weten - de eerste week is nou niet echt heel boeiend. Want um ja, toen was het nog geen vakantie. Daarom ook dat ik die week gewoon even oversla en meteen door vlieg naar de week dat het wel VAKANTIE (!!!) was.

Maandag was gepland als een leer dagje. Na de vakantie heb ik meteeen een Nederlands presentatie, biologie proefwerk EN het gevreesde wiskunde proefwerk en moet ik ook een heel hoofdstuk Management en Organisatie doornemen. Zoals je al hoort het "was gepland". Maar toen ik die ochtend eindelijk aan de gang was met mijn wiskunde belde mijn kleine van zes op, of ik, als het goed weer was mee naar de bossen wou om paddenstoelen te zoeken. En al zegt je kleine nichtje van ZES daarachter aan dat ze héél leuk zou vinden als je mee ging, kan je niks anders als alleen maar ja knikken en vragen hoe laat ze gaan. En zo besteedde ik mijn "leerdagje" in het bos, op zoek naar vliegenzwammen die er niet waren. Wel waren er een hele hoop kleine bruine paddestoelen en dikke bomen. En vooral de dikke bomen vonden mijn nichtjes leuk want ze moesten er met tweeën hun armen omslaan. Zo dik was hij!

Aangezien maandag niet gegaan was zoals gepland besloot ik dat dinsdag een productievedag moest worden. Maar een tip, uitslapen helpt daar niet bij. Ookal was ik "al" om negen uur wakker, douchen moest ook gebeuren en opmaken EN aankleden. Waarna ik pas tegen half TWAALF bezig was. Die middag kwam de de kapper langs waardoor concentreren ook niet lukte. 's Avonds ging ik samen met mijn vader naar Bachelorette - ja het is een vrouwenfilm - wat echt een leuke film is -TIP!.

Woensdag was er ook geen tijd voor school, het noodlot was weer toegeslagen en ik MOEST naar de stad. Ja, ik moest. Mijn herfst-gaderobe was nog nooit zó dun geweest en... ik was volgensmij nog nooit zó lang niet naar de stad geweest - sinds mijn dertiende- dat het echt moest (!!!). Daarom was mijn shop-lust wel erg groot en ja het geld is er zeg maar door heen gevlógen. Net voordat we naar huis gingen besloot ik om toch maar voor de Clinique producten te gaan. Ik was het natuurlijk al wel van plan, maar ik had die middag gewoon nodig om me mentaal er op voor te bereiden. Eenmaal in de Douglas bleek dat ze de moisturizer niet hadden en moest de medewerker "even" kijken in het andere filiaal. Die even bleek wel wat langer even. Het geluk was dat we dus in de DOUGLAS waren, en daar is wachten helemaal niet erg. Zodra de visagiste te horen kreeg dat we eventjes moesten wachten zette ze haar stoel klaar om ons van een makup-je te voorzien met extra uitleg. Daarna vond de haarstylist dat het wel heel leuk was als ons haar ook nog gekruld werd. Bijna een uur later liepen we niet alleen de deur uit met de Clinqie producten maar ook met een geheel opgemaakt gezicht en krullend haar dat heerlijk rook door de producten die ze gebruikte.

De dag daarna moest ik al weer vroeg opstaan, want jawel - in het geval je het nog niet aan de foto's had gezien - ik ging een dagje met vriendinnen naar de Efteling. Waar verder niet zoveel over te vertellen is, als dat het heel leuk en gezellig was. Voor de rest was het gewoon de Efteling, met haar achtbanen, leuke muziekjes en het sprookjesbos. De dag sloten we af door gezellig nog ergens te gaan eten.

Vrijdag was wel ECHT een leer dagje. Gelukkig! Want anders was er geen een van mijn geplande leerdagjes ook echt uitgekomen. Al is het vooruitzicht voor morgen nog niet zo leuk aangezien ik vrijdag nog niet de helft van mijn presentatie afkreeg. En die moet maandag écht af net zo goed als dat ik volgende week ook écht twee proefwerken heb. Nu, is het alweer zaterdag. Wat betekend dat ik vannochtend vroeg op stond - deze keer niet voor dansen maar om even te gaan roeien, want ook in de vakantie blijven we sporten (!!) - , heel de dag gewerkt heb en het morgen alweer de laatste dag van mijn "rustige" levendje is en overmorgen de hectiek weer begint. Wish me luck.

Liefs,
Rosalie.

1 comment:

Thank for reading!