Pages

2 Nov 2012

DAIRY #10



De afgelopen twee weken was duidelijk te merken dat de vakantie weer voor bij was, en school weer echt begon. En zoals altijd willen de leraren altijd even laten merken dat de vakantie niet alleen was voor uit te rusten maar ook DE perfecte tijd om even wat te gaan leren. Logisch dus dat ze dan meteen na de vakantie veel opgeven, uhum. Wat altijd ten ongunst is van hun klas.

Vorige week was het dus leven van proefwerk naar proefwerk waardoor ik dus dinsdag, woensdag en donderdag avond tot laat aan het leren was. En er soms zelfs niet eens tijd was voor een Desperate Housewives aflevering. En geloof me dan moet het er echt wel dramatisch aan toe gaan.

Tussen het leren door werden er thuis plannen gemaakt voor de Kerstvakantie. Een jaar geleden vertrokken we in de Herfstvakantie voor drie dagen naar Berlijn. En aangezien er deze herfstvakantie geen tijd voor was bleek de kerstvakantie dé perfecte uitkomst. Twee weken lang vakantie moet toch lang genoeg zijn om een week te gebruiken voor op vakantie te gaan, niet? Nu gaat de reis naar Lapland - ja dat deel van Finland/Noorwegen/Zweden BOVEN DE POOLCIRKEL!!-.

Nu zul je - net als ik de eerste keer dat ik het idee hoorde - denken wat je in godsnaam gaat doen boven de poolcirkel in de WINTER (!!!). Maar als je dan net iets denkt dan word het al leuker...   Het noorderlicht, Huskey's die de slee trekken, op sneeuwscooter door de sneeuw, op de arreslee achter reeën, Santa Village en natuurlijk niet te vergeten dat onze blokhut ook een privé sauna heeft. En als je zo even over de mogelijkheden na denkt krijg ik er toch best wel zin in. Door deze plannen zijn we allang bezig met het inslaan van warme - ski- kleding. Want O ja, je kan er ook skiën, maar ik denk niet dat het echt aan de orde komt bij ons. Dus nu hebben we allemaal al een arme winterski-jas, een skibril, snowboots en termo-ondergoed. Want gezien het feit dat het daar toch wel écht heel koud kan worden moet je je goed inpakken. Wat weer een goede reden is om weer eens winter kleren te gaan kopen, niet?

Afgelopen weekend - wat is de week SNEL gegaan !! - was het feest van mijn Opa die tachtig jaar is geworden. En dat moest groots gevierd worden met heel de familie - ook mijn oom en tante uit Canada kwamen - en alle broers en zussen van mijn opa. Waardoor het een beetje een oude boel werd en de gemiddelde leeftijd de door mijn kleine nichtjes flink omlaag werd gehaald, denk ik toch zo rond de zestig lag. En dat betekend dat het dus een gebak/koffie feest was. Maar daarom niet minder leuk om de familie die je allang niet meer gezien hebt nog een keer te spreken.

Deze week ging als een speer. Die bestond uit school/leren/bloggen/sporten. Ja je leest het goed. Ik besloot ondanks dat ik het dus echt heel druk met school had zo af en toe nog even vrij te maken voor even te sporten. En ookal was het niet lang het voelt toch lekker om even te sporten! En dan is alweer weekend dat voornamelijk bestaat uit werken en O mijn nichtjes treden zondag op in een musical. BENIEUWD!

En weer verbaasd het me dat ik weer zo'n stuk kan schrijven over twee schoolweken waarin niet echt veel gebeurd. Tussen door kocht ik By The Way nog RED van taylor swift waar jullie alles over hebben kunnen lezen en las ik veel in Een Goed Raad van J.K.Rowling en  speelde ik Clock, To make you feel my love, Amelie en Für Elise op mijn Piano.
Liefs,
Rosalie

1 comment:

Thank for reading!