Pages

6 Dec 2012

BEAUTY: The three winter-essentials

Officieel is het dus nog geen winter, maar kijk eens naar buiten! Het is al wit... en sneeuw komt in mijn woordenboek dus echt alleen maar voor in de Winter. Vandaar laten we er maar uitgaan dat het al winter is  ( en niet pas over vijftien dagen).
De winter dus, kom ik niet door zonder mijn essentials. Zoals een beer een winterslaap doet en katten een dikker vacht heb ik ook zo mijn dingen nodig om de winter te overleven. En zeker al spreken ze zoals nu over een sneeuwstorm die opkomst is. Maar goed...

Handcréme is iets waar ik niet zonder kán. In de winter durf ik mijn handen bijna niet uit mijn zakken/handschoenen te halen, omdat ze er zo vreselijk. Waarom ze er zo uitzien? Een woord: Schraal. Het is een vervelend woord maar op het moment dat bijna heel je handen rauw aanvoelen is het ook echt heel verveld. En als er dan iets langs je hand komt, waar een scherp randje aan zit, en ja hand begint spontaan te bloeden.. dan is het al helmáál niet fijn. Handcreme is dus daar de oplossing voor. Niet dat mijn handen er al beter uit ziet. Maar hé, de winter is nog niet eens begonnen en ik ben al aan het smeren. Dat moet toch betekenen dat het niet nóg erger kan worden, niet?

Nog zo iets wat heel fijn voor je huid is - want ja, doordat wij mensen niet echt een al te dikke vacht op onze armen en benen hebben, uitgesloten de mannen dan, moeten we er in de winter wel extra goed voor zorgen  - is boddybutter. Geen dunne lotions die bedoeld zijn voor de zomer of créme die helemaal niets aan  onze ellebogen doet. Nee bodbutter, die niet snel intrekt, maar WEL onze huid heel zacht maakt.

And last but not least, de Lippenbalsem... dit spreekt voor zich niet? Want wat is er nou vervelender dan droge lippen met losse velletjes/

Liefs,
Rosalie

No comments:

Post a Comment

Thank for reading!