Pages

29 Dec 2012

DAIRY: Christmas 2012



Voor mij begon kerst niet op kerst avond maar de 25ste al vroeg. Al moet er de daarna een kalkoen, een konijn en rosbief op tafel staan schiet mijn moeder in de stress en roept ze haar twee - lieftallige- dochters erbij. Of eerder gezegd ze roept ze uit bed onder hem mom dat we anders te moe zijn om straks er met school óók vroeg uit te kunnen. Wat dus eigenlijk onzin in was omdat het maandag was, van de eerste week vakantie.

En ookal had mijn moeder me er die ochtend uitgeroepen, toch begon ik de dag met sporten en het bakken van een cake voor die avond. Want zoals elke kerst volgden we ook deze kerst de gebruikelijke traditie; zelf gemaakte soep eten, om zes uur naar de kerk en daarna met mijn oom/tante/kleine nichtjes wat worsten broodjes eten en glühwein drinken. En ja... zo ging mijn kerst avond snel voorbij. Voor je het weet is de mis afgelopen, zit je thuis aan de worstenbroodjes en de zelfgemaakte cake (!!!) en zit je daarna voor de tv Harry Potter deel een te kijken. Want óók net zoals elke kerst komen de Harry Potter films erop. En net zoals elke kerst willen mijn kleine nichtjes - OK ik stiekem ook - die film zien.

Al liep Harry Potter deze kerst een beetje uit de hand. Want nadat op eerste kerstdag een - uitgebreid !!- kerst diner van 13:00 tot 19:00 hadden gehad sprong de tv weer aan en heel toevallig was daar toen Harry Potter deel twee op. En zelfs toen mijn oma tweede kerstdag weg was én ik samen met mijn nicht wéér een cake had gebakken was Harry Potter drie op de tv. En ja, nu we toch in de flow zaten konden we er toch beter in blijven zitten, niet?

En dan vertel ik er niet bij dat zelfs de dag daarna deel vier werd gekeken. Want ik en mijn nicht besloten dat we gewoon net deden alsof het vierde deel op de tv was... maar um, ja het dvd-hoesje lag wel op tafel.

Liefs,
Rosalie

No comments:

Post a Comment

Thank for reading!