Pages

1 Jan 2013

Pyhä, LAPLAND #01







Blijkbaar bleek dat ik NIET de enige was die ervan uit ging dat we hier gewoon internet hadden. Buiten dat ik zo slim -??- was om mijn laptop mee te nemen bracht iedereen óók een laptop of Ipad mee. En in één geval beide. En aangezien we met zijn zessen zijn - mijn ouders, broer, zus, haar vriend en ik - hebben we nogal veel ongebruikte apparaten in onze 'cottage'. O en laten we alle mobieltjes, die nu dus ongebruikt rond slingeren niet vergeten. Mijn broer daar in tegen had dus een abonnement afgesloten waarbij je ook een maand in het buitenland internet had. Dus voor die zeldzame uurtjes dat zijn mobiel even een wifi-hotspot word - dus voor diegene die geen internet kenner zijn; hij zend internet met zijn mobiel uit - zitten wij mijn zijn alle met onze gedachten bij twitter en facebook... en in mijn geval byrose.tk en instagram. Maar um.. aangezien we niet van hem kunnen verwachten dat hij ál zijn MB afstaat aan ons denk ik toch dat ik straks naar het hotel - wat ongeveer een kwartiertje lopen door de kou (!!!) is - ga om daar in de wacht ruimte te internetten. En dat zegt iemand die zonder internet kan.

Gisteren stonden we lekker laat op, of laat? We vertrokken zondag thuis om twee uur 's nachts en nadat we die nacht gereisd hadden én die dag rond hadden gelopen in SANTA VILLAGE kon de nacht niet echt te land zijn. Maar na dus wat uit te hebben geslapen vertrokken we naar de amethysten- mijn waar we onze lucky amethyst mochten zoeken. Wat overigens niet zo makkelijk was dan ze deden vermoeden. Want pas na heel wat krampen in mijn hand, een hoop gebijtel en véél loze kreten omdat ik de hele tijd dacht dat ik er écht een  vond ik eindelijk een paars steentje - van ongeveer 1 bij 1 - maar hé, het is er een!

Vandaag was het iets vroeger, en zeker na de late dag van gisteren. Toen we on voor bereid buiten in de kou naar een vuurwerk show keken en cider te hebben gedronken werd het toch iets later dan gedacht.Toen de wekker vanochtend om half negen ging was dat toch nét iets te vroeg. Maar na het rondje van een twee uur op de sneeuwscooter waren we toch net wel wakker! Wat overigens wel heel leuk maar O zo koud! Nu blijkt dat mijn warmte-grens toch net iets hoger - of lager ? - licht dan aangezien mijn tenen, na thermo sokken, ski sokken, een normaal paar sokken én ski schoenen nog steeds voelden alsof ze ervan af vroren. En dat terwijl het buiten nog niet eens vijf graden vroor - JA, dat is koud hier!! -

O, Ik wens jullie natuurlijk allemaal een HAPPY NEWYEAR!!
Liefs,
Rosalie

No comments:

Post a Comment

Thank for reading!