Pages

18 Jan 2013

LAPLAND : Memories










Ik mis Lapland ( Finland). 

Ik mis de koude dagen - um, ja die hebben we hier ook, maar dan toch net wat anders - Ik mis mijn warme ski kleding. Ik mis het wandelen door de sneeuw naar het winkeltje waar ze lekkere suiker beschuitjes hadden en de lekkerste thee die hier niet te koop is. Ik mis de sneeuwscooter tochten, het langlaufen en de rendieren. Ik mis het elke dag iets anders leuks doen én toch kunnen uitslapen. Ik mis de drie paar sokken die je aan moet, het 's nachts rond rennen op zoek naar het nooderlicht en elke ochtend wakker worden met het haardvuur al aan. Ik mis de gezelligheid van het huisje en het slapen met een trui aan. Ik mis het alle tijd van de wereld lijken hebben, zonder aan de school te denken, terwijl de tijd eigenlijk gewoon héél snel gaat. Ik mis de Finse taal waarvan je niks kan verstaan maar waar ze wel een heel grappig accent aan over houden als ze engels praten.

Maar ja, het is niet een grote vakantie. Wat wel duidelijk te merken is aan de drukke school dagen. Maar um, aangezien we het noorderlicht niet echt goed hebben gezien bestaat er nog kans dat we een keer terug gaan. (!!!). Maar eerst nog een keer de warmte op zoeken :-).

Liefs, 
Rosalie

2 comments:

  1. owww zo leuk ! Dat schattig rendiertje ! en die leuke husky's
    Nu wil ik ook gaan !

    ReplyDelete
  2. Die foto's van die rendieren zijn heel erg leuk!! Ik zou er ook echt een keer heen willen!
    Liefs, Manon

    ReplyDelete

Thank for reading!