Pages

17 Mar 2013

TRAVEL: Canterbury


En het is al weer meer dan een week geleden dat ik..


- Mijn wekker zette om half drie 's nachts - terwijl ik pas tegen een uur sliep - en toen haastend mijn kleren aan deed, brood smeerde, mijn flesje cola-light in mijn tas deed, de ponden van mijn moeder kreeg overhandigd en om tien over drie de auto instapte om op school om kwart over drie aan te komen - Ik stond er van versteld hoe snel we wel niet op school waren! Geen auto's die sloom rijden of brommers die in de weg zitten. 

- Zes uur achter elkaar  in de bus zat. Waarbij ik een van de enige was die NIET kon slapen waardoor ik maar mijn oortjes in deed, en toen mijn ogen ein-de-lijk na alle spanning toch zwaar werden we aan kwamen in Brugge. Waar we stopten bij een tanstation die 24/7 open was. Dat betekende 20 minuten plas/drink pauze, waardoor de lichten aan gingen en wij de kou in werden gejaagd. 

- De eerste keer dat ik met de bus IN de trein ging. Wisten jullie dat? De bus rijd de trein in, in Frankrijk, waarna je  met de trein door de EuroTunnel gaat en je in Engeland uitkomt! OMG ik wist niet wat me overkwam toen werd omgeroepen dat we de trein in reden... het is nogal vreemd op het moment dat je het niet verwacht. 

- Een rond leiding door Canterbury kreeg door een man die heel veel wist van de geschiedenis van de stad. Waardoor we er dus achter kwamen dat er in de kathedraal vroeger iemand was vermoord - En geloof me het verhaal HOE hij is vermoord wil je niet horen, een horror film is er niks bij vergeleken. 

- Lunchten in een leuke Engels tearoom waar je gelukkig ook warme cappuccino kon halen, zodat we weer de benodigde caffeine binnen hadden om verder te gaan met shoppen. En geloof me ik heb nog nooit zo veel gekocht in zo'n korte tijd - 1 uur en 20 minuten - en heb ook nog nooit zo snel de knoop doorgehakt. Wonder boven wonder vind ik de kleren nog steeds leuk. 

- Dat we door en door nat geregend werden door de Engelse regen, die jammer genoeg heel de dag door ging. We waren nog nooit zo blij geweest met een bezoekje aan een museum waar het warm was. We rende zelfs het museum in - wat we van te voren niet verwacht hadden aangezien het woord "Museum" meestal niet aantrekkelijk is. Wat we ook niet verwacht hadden was dat het museum heel leuk was en niet zo saai als van te voren gedacht. Toen we eenmaal droog waren en weer naar buiten konden om een speurtocht te lopen ,was het alleen nog harder gaan regenen - en dat betekende natte sokken en nieuwe kleren aan in de bus -.

- Zo'n leuke terug busreis heb gehad dat slapen niet eens optie was. Met als resultaat dat ik vanaf half 3 de nacht er voor tot 2 uur die zelfde nacht geen oog dicht had gedaan. 

- De volgende zaterdag ochtend er gewoon weer vroeg uit mocht om te gaan dansen, waar het overigens kijkles was en ik - samen met enkele andere - er bijna bij dansen als zombies. En ik de open dag van de Hogeschool Zuyd in Maastricht ook half slapend doorbracht. 

Buiten dat het vermoeiend, nat en koud was, was het voorhal heel leuk en kan ik niet wachten om er nog een keer naar toe te gaan. Want al denk je aan Canterbury dan denk je  - naast regen - aan smalle straatjes met leuke uithangbordjes, ontelbare kleine boutiques,  tearooms, wel drie Starbucks(en?), Topshop, River Island, New look en.... en... gewoon English. 

Liefs, 
Rosalie 






2 comments:

  1. Het lijkt me echt heel leuk daar. -x

    ReplyDelete
  2. Leuke foto's! Ik ben nog nooit naar Canteburry geweest.

    ReplyDelete

Thank for reading!