Pages

17 May 2013

OBSESSION: One Line A Day


Notebooks van alle grootte en dikte kan je in mijn kamer overal vinden. En niet alleen in alle laatjes van mijn kamer ook in enkel tas - of het nu een school of sport tas is - is wel minstens een notitieboekje te vinden. En ze zijn dan ook allemaal gebruik! Je kan bijna zeggen dat ik ALLES op schijf wat ik doe. Zo kwam ik in de vakantie toen ik al mijn kleren en tassen even uitging pluizen een notitie boekje in een tas die ik altijd in de eerste gebruikte tegen. En er stond niet allen wat ik ging leren maar ook welke dagen en van hoe laat tot hoe laat ik aan wiskunde had gewerkt en dat ik tussen door nog even snel naar de winkel was gegaan. Het leek wel een heel abstracte manier van een dagboek - die ik ook heb, maar nooit bij hou. Want zeg nou zelf? Om elke dag in een boekje te schrijven wat er die dag in je omging is soms iets te veel van je tijd gevraagd. 


Toen ik One Line A Day tegen kwam bij Waterstone's in Amsterdam was het ook niet echt gek dat ik er uiteindelijk mee naar de kassa liep. Terwijl bijna alle boeken in de winkel in mijn hand had gehad, en weer terug gelegd bleef ik One Line A Day vasthouden. Het leuke was dat mijn moeder het ook zo'n geweldig boekje vond dat ik het kreeg!

En zo schrijf ik nu elke dag een paar regels op wat ik die dag heb gedaan, en dat vijf jaar lang! Of dat is de bedoeling. En met het idee om over vijf jaar dan te zien hoe mijn engels is vooruitgegaan, schrijf ik alles ook nog op in het engels. Enig denk werk is dus wel een verreiste. Ik wil natuurlijk niet dat ik over vijf jaar mezelf heel hard uitlach over hoe mijn zestien-jarige ik engels schreef!

Liefs, 
Rosalie 

No comments:

Post a Comment

Thank for reading!