Pages

3 Jul 2013

DAIRY#20

Wat een week... het mag dan wel sinds vrijdag "officieel" vakantie zijn, maar rustig is het nog steeds niet. Soms vraag ik me af wanneer ik dat WEL heb. Maar wie ben ik op het moment dat ik niet een beetje stress of drukte heb? Niet afgelopen donderdag maar de donderdag daar voor - al weer ZO lang geleden ?!? - was mijn eerste dag zonder proefwerk.

Vreemd om dat zo te zeggen, school -laat staan het woord proefwerk - is al geheel uit mijn woordenboek gewist. Heb ik nog maar echt anderhalve week vakantie? Het lijkt alsof ik al weken niet naar school ben geweest! De eerste vakantiedag moest gevierd worden, dus trokken Renee en ik er een dagje op uit naar de stad. Om school spullen te kopen. Voor volgend jaar. Ja. Hahaha, het is dat er we er zelf ook om konden lachen, want zo achteraf gezien is het best ironisch niet? De vakantie inluiden met nieuwe kaftpapier-rollen, schriften, notitieboekjes, pennen en tape - wij zullen toch niet de enige zijn die daar gelukkig van worden? Zolang we er geen huiswerk, samenvattingen of tekeningen ter verveling in moeten maken tenminste.



Zaterdag begon de dag met een danslesje. Waar ter viering van de "laatste les voor de vakantie" we de buikspieren extra hard rockte - voor die bikini!! - de dans zo mooi mogelijk deden - om het af te leren - afsloten met een ijsje - want daar werken we heel het jaar zo hard voor - en natuurlijk de nodige traktaties omdat iedereen die in de vakantie jarig is ook wel eens een keertje iets wil uit delen. Om na een snelle lunch de auto in te springen en samen met een vriendin en mijn moeder als chauffeur naar Arnehm te rijden voor de open dag van de HAN. Heel leuk! En.. misschien wel een potentiĆ«le opleiding voor na volgend jaar. OK, ik geef toe dat het erg was. Ik had nog geen twee dagen vakantie en beide dagen gingen alleen maar om school. Maar na nog geen paar uurtjes thuis te zijn waarin veel tijd werd besteed aan op maken en omkleden was het dineren met vriendinnetje Anne en daarna snel naar een feestje en old school logeren.

Zondag bestond en Maandag bestond uit het bakken van taarten voor mijn werk - ik werk in een thee tuin, JA wie kan nou zeggen dat 'ie taarten bakt en er ook nog voor betaald krijgt! - en Blogilates.

Nadag ik dinsdag mijn boek in had geleverd stond mijn dag in het teken van voorbereidingen. Voorbeidingen voor de BBQ van die avond. Het beloofde mooi weer te worden. Wat het overigens werd en dat niet alleen. Met een klein groepje - in plaats van de grote groep die "eigenlijk" zou komen - van zes meiden en een jongen was het ook nog eens heel gezellig. Dan vraag ik me toch af wat het gezegde ' hoe meer mensen hoe meer vreugd' blijft ?? Woensdag was erg! Wat geheel lag aan mijn goede voornemen om na een weekje rust weer te gaan hardlopen. Begrijp me niet verkeerd hardlopen is leuk, ik hou van hardlopen, soms,  maar niet zo! Mijn been, waarmee ik nog steeds mee naar de dokter moet maar eigenlijk niet durf, deed pijn en niet zo'n beetje ook. Nee 4K ging niet eens goed. Shit! Daar ging mijn planning. Na 4 km was het zelfs zo dat ik geen stap meer kon verzetten. Gelukkig was mijn mobiel ook mijn muziek dus was een belletje naar mijn moeder snel gedaan. Om daarna op te worden gehaald met de auto en mijn been te koelen met een zak diepvriesgroenten. Maar met wat yoga en een avondje op de bank met Pretty Little Liars kwam mijn ochtendhumeur er toch weer boven op.

Vrijdag was het rijd om het rapport van afgelopen jaar op te halen, weer kwam die vraag op hoe snel het jaar wel niet was gegaan, en hoe ik het ooit voor elkaar heb gekregen om zelfs voor wiskunde nog redelijk te staan en voor geschiedenis een negen ( Ja, het is me gelukt!! ). Diezelfde avond was er weer een feestje en Zaterdag avond WEER. Heel leuk al die feestjes, maar nu moet ik toch echt gaan sparen voor mijn vakantie. Want um... Time flies, en voor ik het weet sta ik daar in Texel, met mijn vriendinnen, zonder geld te leven op water. Niet erg een prettig vooruitzicht. Deze week zal ik werken!

Liefs,
Rosalie

No comments:

Post a Comment

Thank for reading!