Pages

13 Jul 2013

RECIPE: SALAD WITH AVOCADO AND PISTACHIOS





Het mooie weer afgelopen week werkte zo aanstekelijk dat ik spontaan overging op "summer-food". Je weet wel: salades, wraps, zalm, pasta(salade), aardbeien, watermeloen, ananas, barbecuen en groenten veel groenten! In de zomer vindt ik het toch vaak fijn om wat lichters te eten dan de stamppot en erwtensoep in de winter. En zo kwam ik ook weer terecht op mijn avocado salade, waar ik jullie afgelopen maandag het succes verhaal van heb verteld.

 Benodigdheden:
- een (halve) krop ijsbergsla;
- cherry tomaatjes;
- pistachenootjes; ( optioneel, maar ze geven de salade wel net dat beetje extra. Ik kwam er natuurlijk pas op het laatst achter dat de nootjes die we hadden geen pistachenootjes waren. Jammer! )
- een rijpe avocado;
- een rode ui.
(- e.v.t. een beetje zout.)

Bereiden:
Snij de ijsbergsla klein. De hoeveelheid hangt af van hoeveel salade je wil - aangezien er nog van alles bij komt doe ik meestal een halve krop. De andere helft kan je nog een andere keer gebruiken.
Snijd de avocado door midden, haal de pit er uit en maak er met je mes vierkantjes in. Je kan de blokjes er dan uitlepelen, wat overigens heel leuk is om te doen!
Snij enkele vol cherry tomaatjes door midden en snij een tot een halve rode uit in kleine stukjes.
Pel  een handje vol pistachenootjes, ten zij je zo gewoon gepeld hebt gekocht natuurlijk.

Nu is het tijd om alles in een schaal te doen. Je begint met de ijsbergsla, wat je er daarna overheen drapeert heeft niet echt een volgorde. Zelf doe ik altijd eerst de tomaatjes, avocado en ui er door heen en strooi daarna de nootjes er over - dat geeft een leuk effect. Aan de smaak voegt het natuurlijk niks toe. Degene die de salade nog net wat meer smaak willen geven kunnen er een snufje zout overheen schudden - dat maakt Healthy salad dan wel weer iets minder Healthy.
ENJOY!

Liefs,
Rosalie

No comments:

Post a Comment

Thank for reading!