Pages

17 Jul 2013

SUMMER2013: SPORT UPDATE


Ik had "eigenlijk" al veel eerder naar de donker moeten gaan. Ik had "eigenlijk" niet gewoon moeten door rennen en "eigenlijk" moet ik nu gewoon rust nemen. Maar.. een paar spieroefeningen per dag mag toch wel? Vorige week ging ik toch maar bij de huisarts langs. Aangezien ik gewoon niet meer kon hardlopen - het lukte niet eens meer 200 meter voordat ik mijn linkerbeen ging voelen, nog geen 500 voordat ik het echt pijn begon te doen en bij de kilometer was ik gewoon genoodzaakt om te stoppen! Dus besloot ik maar dat een bezoekje aan de huisarts geen kwaad kon. Ik kon nu al niet gaan rennen, het ergste was dat ik van haar gewoon niet mocht gaan. Erg op achteruit zou ik dus nooit gaan.

Dus was ik vorige week donderdag-middag bij de huisarts te vinden. Na een paar trucjes wist ze het al. Achillespees-ontsteking. Niet zoals het meestal voorkomt bij de aanhechtigplaats maar een stukje erboven. Vandaar dat het leek dat het mijn kuit was. De oplossing? Rust - het was te verwachten- en naar Fysiotherapeut. Het kon dus wel erger! Twee jaar geleden moest ik wel 3 maandag elke week 2 a 3 keer naar de Fysio. Toen ik ei-de-lijk klaar was zwoor ik dat ik er nooit meer zou komen. Ugh.

Dat ik niet kan hardlopen is niet dat ik stil zit! Verre van dat. Er is nog altijd de Blogilates kalender, de filmpjes van Tone it Up, Nike Training Club - hier morgen meer over!- op mijn mobiel. Dat betekend er toch weer elke ochtend om negen uur uit, want in de middag moet ik weken. O, en werken is op zich ook een workout , niet? Maar stiekem kan het allemaal niet tippen aan die lekkere run vroeg in de ochtend, zeker niet wanneer je dan niet iets verder kan dan de vorige keer.

En nu vraag ik me af hoe ik OOIT volgend jaar september 16K kan rennen voor de Dam tot Dam loop!?!!

Liefs,
Rosalie

No comments:

Post a Comment

Thank for reading!