Pages

5 Aug 2013

DAIRY: HOLIDAY!!!


Maandag kwam ik terug van Texel. What? ben ik al weer een week thuis? Ja, dat ben ik - bijna dan! Wat ik de afgelopen week heb gedaan, waardoor de tijd zo snel ging dat ik niet kan geloven dat het alweer zondag is? Heel makkelijk: ik kocht een Tiener-tour kaartje waardoor ik niet alleen naar de Primark in Zaandam ,het strand in Scheveningen en naar Chinatown in Den Haag ging, maar ik er ook een dagje Diergaarde Blijdorp in Rotterdam aan plakte. En dat alles in een week. Waarvan ik de maandag doorbracht in de auto terug van Texel en Zondag in de auto op weg naar Venetie. Hier zou ik wel aan kunnen wennen. Vooral met het weer van de afgelopen week erbij, kon mijn vakantie week gewoon niet meer stuk. 

Vorige week maandag vertrok is samen met vriendinnen voor een weekje naar Texel, zoals ik die ochtend had medegedeeld had ik er geen laptop. Internet was zelf niet bereikbaar bij de tent. Om mijn Instagram foto's te bekijken en Whatsapp berichten te ontvangen werden we gedwongen om in de ochtend en avond een uurtje in het toilet-gebouw rond te brengen. Niet dat dat erg was. Het was niet alleen de enige plek waar je internet had maar ook alleen daar konden we onze telefoons opladen, tosti's maken, haren stijlen, opmaken, douchten.. en al het andere wat je doet - op omkleden na - voordat je op stap gaat. We waren dan ook met zijn tienen elke avond tussen half tien en elf te vinden in het toiletgebouw. Met onze stijltangen, make-up tasjes en verlengsnoeren bezette we die anderhalf uur niet alleen het vrouwen gedeelte van het toilet-gebouw maar - onder gemopper van de jongens - ook de heren kant.

Ook al gingen we elke dag op stap - wie had OOIT gedacht dat een huis-mus als ik die nooit mee op stap gaat, al moet bijslapen van een avondje dat net wat later wordt dan normaal het gewoon ZEVEN nachten vol hield?! - na twaalven begon onze dag ook gewoon. OK die van mij begon om negen uur, maar nadat ik gebruik had gemaakt van de douches, me had opgemaakt, omgekleed, ondertussen mijn Iphone had opgeladen en buiten op de plastic stoeltjes was geïnstalleerd met mijn boek kwamen ook de andere een voor een de tent uit. Het was dan al snel een uur voordat ze met zijn alle mijn ochtend ritueel hadden na gedaan, ik naar de winkel was geweest en we konden ontbijten. Maar zodra we eenmaal gegeten hadden barstte we weer van energie. Na een dagje luieren op het strand en mensen kijken op het terras brachten we de dagen er na door in de zee op een surf plank, bij de bowling-baan, het dorpje en in een kart-wagen. Karten is overigens niet mijn favoriete bezigheid. Het heeft overigens ook niet veel goeds gedaan voor mijn zekerheid in en met een auto. Het enige wat ik kon denken tijdens het rijden was dat ik NOOIT ging lessen. Zoals ik toen ook al wist ga ik dat wel doen, mijn eerste les wordt zelfs al bijna gepland. HELP! 

En nu, na een week waarin ik  me ongeveer de helft van de tijd in de trein bevond, zit ik in de auto op weg naar onze eerste overnachting in Oosterijk waarna we onze reis verder zetten. Op naar Venetie. Nu spreek ik niet geheel de waarheid, waarschijnlijk zet ik dat pas online wanneer ik IN het hotel ben ( of misschien wel pas in het hotel in Venice), niet nu in de auto op de snelweg in Duitsland waar internet ver te zoeken is. En eigenlijk is Venetie ook niet onze eind-bestemming, maar een tussenstop van een paar dagen. De bestemming die we daarna via de boot zullen bereiken is Athene..

Liefs, 

Rosalie

No comments:

Post a Comment

Thank for reading!