Pages

8 Aug 2013

TRAVEL, ATHENS : SEA, SALT AND SWEAT!



Vanochtend ging de wekker om 04:15. Je zou verwachten dat ik - O, zo blij dat we eindelijk van de boot af zouden gaan - meteen wakker zou worden, me aan zou kleden klaar voor vertrek. In werkelijkheid was het iets anders. Ik werd wakker en verder kwam ik niet. Ik keek toe hoe mijn zus zich afzonderde in de badkamer - kan je een ruimte van twee bij twee met wc, douche en wasbak een badmaker noemen? - mijn vader zijn klaargelegde kleren aan trok en mijn moeder haar make-up op deed. Toen iedereen bijna klaar was besloot ik dat het voor mij ook maar eens tijd werd om mijn veilige bedje te verlaten en me weer op de wiebelende grond te wagen. Niet dat hij veel wiebelde, het was meer schudden, maar in de beleving van iemand die bang is van boten wordt elke beweging geassocieerd met een tsunami.

Daarna was het zo gedaan, de "cabin key" werd ingeleverd, we liepen naar de auto, vluchtte de boot uit en..vertrokken naar Athene. Veel te vroeg natuurlijk. Welk hotel verwacht nu al om acht uur zijn klanten voor de deur. Geen een! Daarom ook dat we er pas om twee uur in zouden kunnen. Na het ontbijt in de verkoelde ruimte van het hotel te hebben gegeten besloten we de stad in te gaan.

En heet dat het was! Het Akropolis is mooi - je weet wel die tempel waar de oude Grieken Zeus eerde - en alles er om heen ook, de straten zijn mooi, de olijfbomen/sinaasappelbomen/peperplanten langs de weg zijn mooi, de lucht is mooi, de huizen zijn mooi, de zon is mooi.. en de wind is onze reddende engel die er voor zorgt dat we de hitte kunnen trotseren. Wel zijn we er al achtergekomen dat niet heel Athene zo mooi is. Het hotel - wat nieuw is en er heel netjes uit ziet, HALLO! Het heeft gratis wifi, hoe zou ik er ooit iets slechts over kunnen zeggen - dat wat buiten het centrum staat, waardoor we wel enkele minuten met de metro en de benenwagen moeten om over te komen, staat in een iets minder mooi stukje van Athene. Geen bomen, geen mooie straten, wel oude huizen, veel auto's en rommel. Maar hoe zeggen ze dat ook al weer? : Je kan niet alles hebben. En zoals het nu is, met mijn laptop in Athene bij de airco met als vooruitzicht heerlijk eten om mijn verjaardag echt te vieren, ben ik al dik tevreden!

Liefs,
Rosalie

No comments:

Post a Comment

Thank for reading!