Pages

2 Sep 2013

MONDAY FAVORITES


Favorite sport: RUNNING!


Ei-de-lijk kwamen de verlossende woorden van de Fysio. Ik mocht weer RUSTIG proberen te gaan hardlopen. Met een paar voorwaarden dan. 1. Het moest RUSTIG!! ik mocht niet proberen mijn record te halen, het moest zelfs bij joggen blijven.. 2. Ik mocht zeker niet meer dan 2 km gaan rennen, overbelasting kon weer snel komen. 3. zodra ik ook maar iets van pijn voelde was het meteen afgelopen 4. Ik mocht niet TE enthousiast worden en als laatste (5) mocht ik ook niet teleurgesteld zijn wanneer mijn prestaties niet zo goed waren als van te voren. Want, zoals de Fysio me duidelijk voor had ge waarschuwt, mijn conditie heeft ook een stop gehad. En dat is duidelijk te merken. Ondanks al deze regeltjes waar ik me eigenlijk aan "moet" houden, ren ik toch rond met een lach op mijn gezicht. EI-DE-LIJK!! En dan deze commercial van NIKE! If you can Run a Mile.. Run a Race... Run a marathon.. krijg je niet meteen zin om je hardloop schoenen aan te trekken?



Favorite workout: Kettlebell/Burpee
Hardlopen gaat natuurlijk voor. Maar ik kan natuurlijk niet van mijn kuit verwachten dat ik hem weer elke dag kan belasten met die kilometers die ik stiekem langer loop dan mag.. ik voel geen pijn, dus reden voor paniek is er niet. Maar om dan toch maar de good-girl uit te hangen hoe ik het maar op drie keer in de week. Dus moest ik opzoek naar een workout die er voor in de plaats kan doen. En deze is perfect! Als je na 45 minuten klaar bent ben je KAPOT! Het zweet droop over mijn voorhoofd (bah) ik kon maar niet genoeg water drinken en de dagen erna deed ALLES pijn! En daarmee wordt het meteen mijn favorite workout. Wat je moet doen?

1 kettlebell swing ( kan ook met gewichtjes/ flesjes water/ zakjes zand  = 1 burpee.
Daarna doe je er twee van elk, dan drie, vier, vijf, zes... tot de vijftien. En daarna werk je gewoon weer de piramide af. veertien kettlebell swings, veertien burpees, dertien, twaalf en zo voort. Totdat je weer bij een bent en je gewoon. niet. meer. kan.

Favorite drink: Coffee



Ja je hoort het goed! De standaart thee drinker is (gedeeltelijk) overgestapt naar koffie! Natuurlijk wel decafe ( het moet wel gezond blijven ). Maar de laatste dagen kan er niks boven een bak(je) koffie in de vroege ochtend. Op infused water en een ontbijtje van Special K, aarbeiden, bramen en magere kwark na dan.

Liefs,
Rosalie

No comments:

Post a Comment

Thank for reading!