Pages

26 Sept 2013

MUSIC: IF I COULD PLAY 3 SONGS...

Al kijk je naar mijn spotify -account kijkt is het eerste wat je opvalt dat ik veeeel afspeellijsten heb. Op dit moment zijn het er 23. Ooit - een week geleden - waren het er nog meer, maar zelf ik vond dat het tijd was om een schoonmaak te houden. Met het resultaat dat ik er nu nog 23 heb, waarvan maar drie liedjes in mijn favorieten staan. Alle drie totaal verschillend. Alle drie anders ontdekt. Alle drie van een andere artiest. En alle drie onmisbaar in mijn muziek collectie.

1. ROYALS - LORD
Hoe ik bij dit liedje ben gekomen weet ik niet precies meer. Waarschijnlijk van een van de blogs die ik dagelijks bekijk. Wel is het tot me gekomen dat het liedje niet zo onbekend is als ik dacht. Toen ik het -trots dat ik deze keer degene was met een "nieuw" liedje - aan een vriendin liet horen bleek dat 'ie al tijden in haar afspeellijst po youtube stond. Maar dat neemt niet weg dat het gewoon ze leuk blijft. Dat ik het heel de dag in mijn hooft heb en dat ik moeite moet doen om NIET mee te playbacken en dat stil zitten op de fiets een hele opgaven is.


2.ATLAS - COLPLAY
Colddplay + The Hungergames. DO  I NEED TO SAY MORE?? Ik was er niet meteen helemaal fan van. Van Coldplay zijn we iets snellers gewend,
maar... toen ik het liedje een avond keer op keer luisterde begon ik het steeds leuker te vinden. En nu, nog geen week later, staat hij in mijn favorieten! En dat zegt iets, want in mijn favorieten kom je niet zomaar!

3.FREIGHT TRAIN - SARA JACKSON HOLMAN
Wow! Was mijn eerste reactie. Het liedje hoorde ik voor de eerste keer tijdens de midseason final val Pretty Little Liars, waar de reacties overstroomde met de vraag welk liedje dit was. Het is niet het vrolijkste liedje. Het tegenovergesteld van Royals ( niet alleen in de mood, maar ook in de genre.) Het.Is.Gewoon.Zo.Mooi! Ondertussen kan ik het liedje van begin tot eind mee zingen, kan ik niet wachten tot dat ik het ook op de piano kan spelen en heb ik ondertussen de andere liedjes van Sara Jackson Holman beluisterd.





Liefs,
Rosalie

No comments:

Post a Comment

Thank for reading!