Pages

12 Oct 2013

DAIRY; IT'S SIXTEEN MILES TO THE PROMISED LAND, AND I PROMISE YOU I AM DOING THE BEST I CAN.

October! The time of Pumpkins, falling leaves, rain, sun, brown, red, orange.. did i miss something? Ik WEET het, october is alweer eventjes aan de gang. En terwijl ik dit  type krijg ik allemaal  rode balkjes onder mijn woorden (behoorlijk irritant!), mijn laptop lijkt te denken dat engels mijn nieuwe taal.. nee Macbook, zo ver ben ik nog niet! Ik mag mezelf dan wel afvragen waarom ik niet gewoon in het Engels ga schrijven aangezien de helft... Nee, laten we zeggen 80% van mijn gedachten in het Engels zijn, maar de technologie is nog niet zo ver dat laptops dat kunnen weten, toch? Waarom ik niet in het engels type zal je je nu wel afvragen.. het antwoord: ik ben Nederlands en  hoewel mijn punten voor Engels op school me helemaal niet vervelen, voelt dit toch wat makkelijker, vertrouwden en veel minder grammatica/zinsopbouw en spelling -fouten gevoeliger. Al is dat ook niet zo best, ik geef het toe. En toch ga ik (waarschijnlijk) een opleiding volgen waar ik nog twee andere taal bij ga leren... nog meer talen om fouten in te maken is het gevolg. 

Nu ik het hier toch over heb, laatst vertelde me iemand dat mijn blog niet echt een blog is maar gewoon een dagboek waar ik zo af en toe eens in schrijf, wat me bezighoud, waar ik van hou. En eigenlijk heeft ze wel gelijk. Al kijk je in een woordenboek het woordje "blog" op, dan zul je echt niet vinden " een website die vier of misschien vijf keer in de maand geupload wordt". Whoops, SO YES, welcome to my diary then.. En aangezien een dagboek in mijn geval vol staat vol met bladzijde die gaan over die ene dag, volgeplakt is met oude kaartjes, lijm overal en af en toe een foto, kan je maar beter wennen aan lange blogs.. of um, schrijfsels? die eigenlijk over niet veel gaan. Behalve wat ik natuurlijk zo geweldig vindt dat ik het moet delen. En dat is veel! Dus dan zijn we er over uit dat ik gewoon wat vaker van me laat weten! YES!

Picture time:

De afgelopen week van oktober was niet echt mijn fijnste week. Waarschijnlijk (volgens de dokter, want we zijn al naar de dokter geweest dus het is niet zomaar de griep ) is het een combinatie van een verkrampte darm (van daar de buikpijn) en de buikgriep (de misselijkheid) en hoofdpijn die niet echt te verklaren is. Daarom dat ik het grootste gedeelte van de tijd in bed lag, wat crackers at, Lots and lots of tea dronk en probeerde te leren. 


Na de herfstvakantie (die maandag officieel begint maar al vrijdag op de kalender stond) beginnen de mid-terms! En dat zou dus eigenlijk moeten beteken dat ik nu niks anders aan mijn hoofd heb dan leren, leren, leren, ik de stof al ongeveer moet kennen en je zo zou kunnen vertellen hou heel de stikstofkringloop werkt (met alle bacteriën die zich daar wel niet mee bezig houden) wanneer je een staat van baten en lasten op moet stellen en hoe je radialen in een eenheidscirkel zet. Maar natuurlijk wil ik jullie hier niet mee vervelen, zo leuk is het niet... en eerlijk gezegd weet ik het ook nog niet zo goed als ik eigenlijk zou moeten! 

Music of the Moment:
Ziek zijn heeft zo zijn voordelen, niet dat die op kunnen tegen de nadelen, maar met mijn nieuwe instelling wil ik alles van de positieve kant gaan zien. Zo kwam ik doordat ik ziek was erachter dat er een site bestaat als 8track.com, nog NOOIT van gehoord! Wat is daar nu zo geweldig aan? Nou er staan veel afspeellijsten op.. en welke andere site geeft er nu een afspeellijst als je "Hermione Granger" in typt? Maar voordat ik 8track helemaal ga introduceren blijf ik nog even hangen bij mijn oude vertrouwde Spotify. Want Annemerel was weer zo aardig een playlist te maken voor de herfst. Eerst vond ik hem niet zo leuk, maar als je in bed licht met een hete kersenpitten-kussen op je buik en je niet veel kan doen dus maar muziek gaat luisteren en gewoon geen zin hebt om elke keer je mobiel te pakken en je dus alle liedjes wel drie keer achterelkaar hoort... dan hoor je de liedjes pas echt. En sindsdien ben ik addicted! Deze kon ik natuurlijk niet stil houden. 


FROM ROSALIE 



No comments:

Post a Comment

Thank for reading!