Pages

27 Nov 2013

FOOD: THE HEALTY LIFESTYLE



Ik was al wel een tijdje bezig met het letten op wat er naar binnen ging bij mij, maar waar ik vooral op letten waren de calorieën. Natuurlijk niet heel erg om dat te doen... maar iedereen is het wel met me eens dat een (zelfgemaakte) smoothie met banaan, aardbeien en een sinaasappel meer calorieen bevat dan een blikje cola light. Maar je bent het vast ook met me eens dat die smoothie wel 100x gezonder is dan dat blikje cola light. Gezonder dus, dat is mijn doel.

Dit alles kwam toen ik besloot meer te gaan sporten. En zoals ze zeggen "Abs are made in the kitchen." OK, die cardio en krachttraining moet je natuurlijk ook wel doen, maar wanneer je je die botherhammen, boter, chocolade, cola light, (veeeel) vlees en aardappelen blijft eten komen ze echt niet te voorschijn. Het is moeilijk, dat weet iedereen die ooit heeft geprobeerd mee te doen aan de vaste ( of gewoon ooit bij zicht zelf dacht met wat minder snoepgoed te doen) maar waarvoor al het zware werk dat je tijdens je workout verricht weg eten? 

En sindsdien ga ik (bijna) suiker loos door het eten, krijg ik mijn vetten binnen via avocado's en amandelen, probeer ik bij elke maaltijd eiwitten toe te voegen. Want eiwitten zijn cruciaal al wil je wat meer toned worden. Spelt crackers en wraps behoren tot mijn dagelijkse lunch. Aardappelen zijn vervangen door zoete aardappelen, quinoa en soms bruine rijst. Vlees eet ik af en toe en dan voornamelijk kipfilet, kalkoenfilet,witten vis, zalm of een biefstukje en word anders vervangen door gekookte eieren of tofu. En heeeel veel groenten!!  

En nu mijn grootste verandering... ik eet niet meer 3 keer maar wel 5 keer ( en soms wel zes) per dag!! Natuurlijk zijn het wel wat kleine porties dan eerst. Maar vijf keer per dag doe ik met grote moeite al weet ik dat het veel beter is voor je lichaam.

Dus, binnenkort komen er vaker gezonde recepten, hardloop blogjes en workout routines langs. O en voor dit allees is er natuurlijk wel een naam CLEAN EATING!!

LOVE, 
Rosalie 

No comments:

Post a Comment

Thank for reading!