Pages

29 Nov 2013

JUST TALKIN' : THE EARLYBIRD ON FRIDAY


Vrijdagochtend. Zes uur. De wekker gaat you gotta be kidding me!!! Nu denk ik altijd wanneer de wekker gaat dat ik hem per ongeluk veel te vroeg heb ingesteld. Jammer genoeg is dat nooit het geval, wanneer ik op mijn mobiel kijk is het toch echt tijd om mijn bed te verlaten. De eerste gedachten is en zal nooit 'JEEEJ!! IK MAG MIJN BED UIT ZIJN!' De laatste keer dat ik dat dacht was waarschijnlijk toen ik nog in Sinterklaas geloofde en ik met zekerheid kon zeggen dat er een cadeautje in mijn schoen had verstopt.. Bij nader in zien, ik denk niet dat ik toen een wekker had. Ik lag waarschijnlijk klaarwakker naar de klok te staren, wachten tot het zeven uur was.

Goed, wat ik hier mee wil zeggen... ik heb een HEKEL aan mijn wekker. Of hij nu op zes uur staat of op acht, ik zal nooit blij wakker worden. Welk liedje ik ook gebruik, het blijft TE vroeg om de dag weer te beginnen.

En vooral op een hardloopochtend (vrijdagochtend), schreeuwt heel mijn lichaam dat het te vroeg is om uit bed te komen, het is buiten te donker en vooral te koud.



Maar wat als de wekker is gegaan, mijn vijf minuten "ligtijd" om is en ik besloten heb dat ik toch maar beter op kan staan? Dan sleur ik mezelf uit mijn bed, alles is wazig, strompel ik naar de badkamer waar mijn gezicht een oppepper krijgt van het koude water en mijn mond voorzien wordt van een wat frisser geurtje. Zo goed als ik om kwart over zes 's ochtends kan frot ik een elastiekje om me aan. Ik trek mijn hardlooplegging met alle moeite aan, sportbh, shirt en jasje doe ik vrijwel met mijn ogen dicht ik grijp mijn Iphone, strompel de trap af ga door de deur.. en sta buiten in de ijzige kou.

Ik slaap nog half tijdens de eerste paar kilometer. Wanneer ik twintig minuutjes tot een halfuurtje later thuis kom ben ik klaar wakker. Ik spring de douche in voor vijf minuten( mag nooit langer dan vijf minuten zijn, maar een douche kan soms ZO fijn zijn!), föhn mijn haar, kleed me aan ( wat ik aan doe heb ik natuurlijk al tijdens het hardlopen bedacht) en maak me op.

Mijn havermout ontbijtje is hierna meer dan welkom en samen met een kom thee bekijk ik mijn tijd van het hardlopen, schrol ik door instagram en nu.nl heen ( de krant duurt te lang!). En tegen de tijd dat ik nog maar tien minuutjes heb pak ik mijn lunch bij elkaar zoek ik mijn schoenen, schoolboeken en sleutels bij elkaar en ga de deur weer uit. Stap op mijn fiets. HELLO FRIDAY!

GELUKKIG doe ik dit niet elke dag, meestal staat mijn wekker om half zeven zodat ik nog wat Yoga, NYC of Tone It Up workout kan doen. Vrijdag daarin tegen moet er aan geloven. 

LOVE,
Rosalie

No comments:

Post a Comment

Thank for reading!